Prestaties en resultaten

2012

2012
Legrand in enkele cijfers 

Innovatie, de regelmatige lancering van nieuwe producten met hogere toegevoegde waarde en acquisities zijn de belangrijkste factoren voor de groei van de Legrand Group. Legrand realiseert bijna 2/3 van zijn omzet met productgroepen op haar lokale markten waar we een nummer 1 of nummer 2 positie innemen, zoals in Frankrijk, Italië, de Verenigde Staten, Brazilië, Rusland, India, China, Mexico, Nederland en België. 

  • Omzet 2012: meer dan € 4,50 miljard. 
  • 38% van de omzet gerealiseerd in de nieuwe economieën in 2012. 
  • 25% van de omzet gerealiseerd in de nieuwe marktsegmenten in 2012. 
  • 37% van de omzet gerealiseerd met nieuwe producten in 2012. 
  • Vestigingen in 70 landen en producten in 180 landen aanwezig. 
  • Meer dan 35.000 medewerkers. 
  • Bijna 200.000 artikelnummers.