Legrand Group wereldwijd

Home > Over Legrand > Legrand Group
THE GLOBAL SPECIALIST IN ELECTRICAL
AND DIGITAL BUILDING INFRASTRUCTURES
Als wereldwijde specialist op het gebied van elektrische en digitale infrastructuren van gebouwen, realiseert Legrand meer dan de helft van haar activiteiten in de utiliteit en industrie.

Om haar internationale ambities verder te ontwikkelen, gaat op dit moment veel aandacht uit naar de zogenaamde "new economies". 
De new economy landen vertegenwoordigen op dit moment al bijna 33% van de totale omzet van Legrand, wat naar verwachting nog sterker zal groeien. Legrand Group is actief in bijna 180 landen en heeft eigen vestigingen in 70 landen. 
De totale wereldwijde markt van Legrand wordt geraamd op zo’n 65 miljard Euro. In Europa en de Verenigde Staten wordt 60% van de omzet gerealiseerd in het segment onderhoud en renovatie.

Compleet pakket voor de woningbouw, utiliteit en industrie

Legrand beschikt over een compleet pakket van producten, oplossingen en diensten voor woningbouw, utiliteit en industrie. Onder andere voor de regeling en bediening van de installatie, aansluiten van kabels, vermogensdistributie, distributie van spraak, data- en beeld- communicatiesystemen. 
De groep biedt meervoudige oplossingen voor het beheer van verlichting, verwarming, energie, data, audio, video en toegang in het gebouw. Het wereldwijde productaanbod is zeer omvangrijk. 
Het wereldwijde Legrand assortiment telt 178.000 standaard artikelen, onderverdeeld in 98 productfamilies. Alle standaard artikelen hebben een uniek artikelnummer met wereldwijde verkrijgbaarheid.
Offre
Perspective

​Ambitie Legrand Group:

  • Het versterken van onze wereldwijde marktleiderspositie op het gebied van elektrische en digitale infrastructuren voor gebouwen.
  • Een belangrijke wereldwijde speler worden in elektrische intelligentie met innovatieve oplossingen en sterke focus op energie efficiency.

VOORDELEN VAN EEN WERELDWIJDE MARKTLEIDER:

De Legrand Groep opereert in een wereldwijde markt, met marktleiderposities in lokale markten op ten minste één productgroep in de zogenaamde "sleutelmarkten": waaronder Frankrijk, Italië, Spanje, Polen, Groot-Brittannië, Verenigde Staten, Mexico, Brazilië, China, Rusland, India, Australië, Nederland en België. 

Deze marktleiderposities in belangrijke markten geeft Legrand grote concurrentievoordelen, zoals: 
  • Het vermogen om producten te vermarkten, aangepast aan het merendeel van nationale markten. Professionele gewoontes van installateurs, lokale voorkeuren van consumenten en waar specifieke normen vaak het product zelf, het functioneren ervan, als de installatie ervan bepalen.
  • Het vermogen om te profiteren van de bekendheid met en het vertrouwen van consumenten, installateurs en distributeurs. Hierdoor kan dit de groei van Legrand ondersteunen.